expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

enCik Nuffnang..

tolong klik banner .. ^_^

blogger sporting

Thursday, December 26, 2013

RESEPI : chewy cheese (yang macam kat KFC tu )

 
kredit to kak chaq (saya curi resepi dan gambar dari beliau.. hihi)
saja je nak kongsi resepi ni ngan korang...

BAHAN-BAHAN :
  • 350g ubi kentang yang dilecek (yang dah direbus dengan sedikit garam,tos hingga kering dan lecek)
  • 250g tepung gandum (di ayak)
  • 5 biji telur
  • serbuk lada 
  • 250g keju cheddar (kraft) (dipotong dadu )
  • serbuk roti secukupnya

CARA-CARA :
  •  potong dadu keju (ketepikan),tepung n kentang digaul sebati,taburkan dgn serbuk lada..gaul sehingga sebati(kak chaq x gune air sebab ketang dh lembut)kemudian ambil adunan sbesar guli leperkan masukkan keju dn bulatkan.gaul dlm serbuk roti.
  •  pecahkan telur dlm mangkuk..pukul sedikit,kemudian masukkan 2 or 3 sudu dlm pingan,golekkan adunan yg disalut dgn serbuk roti tadi.
  •  golekkan semula dlm serbuk roti hingga betul2 tertutup adunan tadi..ulang sehingga habis adunan..dah siap blh goreng.                      

mesti lagi sedap dari KFC.. hahahaha
 

selamat mencuba.. ! saya pun nak cuba gak.. hewhewhewhew
macam sedap jew,macam enak jew... :p

p/s : nak minta tolong sedekah sikit ye... :) makaseh.

8 comments:

Amanda Suria said...

Mcm senang je nk buat ni....kena cuba jgk ni kan...

Amyma Omar said...

memang senang kak.. hihi try la.. mesti sedap.. bahan2 pun simple jak.. :)

adk dayah said...

ni nk buat gk ni..sedap3 :)

Asha Lya said...

mcm mudah & sedap ja mm..maw cuba juga nie..yg kat kepci tu kureng sedapla.

msredcheesecake said...

nampak mmg best, tapi cam rumit je nak buat...

Amyma Omar said...

adk dayah : sedap ... :)

asha : try jan x try...

msredcheesecake : cuba dulu.. senang jak.. hihi lagi puas hati dapat makan bnyak.. :)

Mazni Munawar said...

kalau buat sendiri lagi best kan, boleh makan berapa banyak yg kita nak. haritu baru makan kt kfc, mmng sedaplah bebola cheese tu ><

Amyma Omar said...

mazni : ha'ah.. dapat makan puas2 ngan family.. hihi jimat bnyak tau yunk.. :)